Huisstijl Huisartsenpraktijk Het Perron Emmen drenthe

Is een huisstijl echt zo belangrijk?

Het is voor iedereen duidelijk dat een goede communicatie en presentatie heel belangrijk zijn. Ook als bedrijf of merk wil jij een goede indruk maken. Je wil een beeld en gevoel bij je doelgroep achterlaten. Je wil met jouw huisstijl iets uitstralen dat bij jouw imago past. Ik heb al eerder aangegeven dat de huisstijl in alle uitingen terug moet komen. Maar jouw corporate identity komt terug in alle lagen van de organisatie. Vanaf de manier hoe de receptioniste de telefoon opneemt tot de landelijke advertenties. Wat je hiervoor nodig hebt, is een huisstijl.

Corporate identity

Een ‘corporate identity’, of huisstijl is de manier waarop een bedrijf zich presenteert. Dat kan op veel manieren. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een logo, vaste kleuren, stijlelementen en vaste lettertypes. Deze elementen worden gebruikt op alle huisstijldragers, waardoor jouw bedrijf/merk een ‘gezicht’ krijgt.

Tijdens de ontwikkeling van een goede huisstijl houden wij ons in ieder geval aan deze twee regels:

  • De corporate identity geeft weer waar het bedrijf voor staat.
  • Één lijn in de huisstijl is belangrijk. Onderdelen van de corporate identity moeten altijd op dezelfde manier worden gebruikt.

Deze regels hanteren wij in alle stappen die nodig zijn om tot een huisstijl ontwerp te komen.

Maar je kunt je als bedrijf of merk natuurlijk op veel meer manieren presenteren. Voorbeelden hiervan zijn onder andere de offline uitingen zoals briefpapier, visitekaartjes, brochures, magazines , flyers en banieren. Ook de belettering van jouw pand, bedrijfswagens en borden vallen onder offline communicatie. Natuurlijk ontkomen we in deze tijd ook niet meer aan online communicatie. Platformen zoals de website, Facebookpagina , nieuwsbrieven en banners zijn slechts een paar voorbeelden waarop je jouw bedrijf kunt presenteren. Intern is de huisstijl net zo belangrijk, de mensen moeten dit uitstralen en er volledig achter staan. Zij zijn ook het ‘visitekaartje’ van het bedrijf of merk.

Een huisstijl goed ontwikkelen is belangrijk

Dankzij een huisstijl ben je in staat om een professionele en duidelijke bedrijfsuitstraling op te bouwen bij jouw doelgroepen. Een huisstijl beïnvloed daardoor dus niet alleen hoe de communicatie eruitziet, maar ook hoe iedereen jouw bedrijf ziet, of erover denkt. Je kunt je met jouw corporate identity onderscheiden van de concurrent. Wanneer jij een professionele uitstraling hebt en de concurrent niet, dan heb je al een streepje voor. Professionaliteit straalt vertrouwen uit. De klant krijgt vertrouwen in jouw bedrijf, de diensten en producten: jouw merk.

Voorbeelden verschillende huisstijlen vind je in ons portfolio . In de loop der jaren zijn er al een heel aantal huisstijlen door VDS Crossmedia ontworpen. Dit zijn allemaal bedrijven die een stap hebben gemaakt naar een professionele uitstraling en daardoor meer bekendheid hebben gekregen. Ook geinteresseerd in een huisstijl?

Hieronder een paar voorbeelden van logo’s door ons gemaakt.

huisstijl logo Albatros indoor golf Huisartsenpratkijk Het Perron Emmen Corporate identity logo huisstijl Het Noorderlicht Huisartsenpraktijk Klazinaveen